برنامه ریزی وزارت نیرو برای کاهش ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۳
رئیس ساتبا گفت: وزارت نیرو برای توسعه نیروهای تجدیدپذیر برنامه هایی در نظر دارد که برنامه ما همان ۵ هزار مگاوات است که وارد مدار شود و بخشی از نیروگاه های حرارتی که در حال ساخت است وارد مدار خواهد شد
محمود کمانی رییس سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری انرژی برق (ساتبا) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، درباره میزان تقاضای مصرف برق در تابستان سال جاری اظهار داشت: در پیک تابستان ۱۴۰۲ نیاز مصرف به عدد ۷۳ هزار و ۴۵۰ مگاوات رسید که یک نصاب جدید در صنعت برق بود و با مدیریت مصرف و بدون قطعی برق از این دوران عبور کردیم.
وی ادامه داد: در تابستان حدود ۱۲ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم اما این کسری فقط در ساعاتی از سال است و در دوره تابستان نیست.
کمانی با بیان اینکه در تابستان سال آینده نیاز به برق افزایش پیدا خواهد کرد، خاطرنشان کرد: پیش بینی ها بدین صورت است که طی هر سال ۵ درصد نیاز کشور بیشتر شود و اگر نیروگاه جدید وارد مدار نشود ناترازی بیشتر میشود.
این مقام مسئول درباره برنامه های ساتبا در حوزه افزایش تولید برق تصریح کرد: وزارت نیرو برای توسعه نیروهای تجدیدپذیر برنامه هایی در نظر دارد که برنامه ما همان ۵ هزار مگاوات است که وارد مدار شود و بخشی از نیروگاه های حرارتی که در حال ساخت است وارد مدار خواهد شد و در سال ۱۴۰۳ انشاالله کسری کمتری داشته باشیم.
پایان
منبع

