شکایت ۴۰ میلیون دلاری از سرپرست اسبق پتروشیمی امیرکبیر برای بازگشت پول به بیت المال

به گزارش مجله تیتر ۱۲، اخبار رسیده به خبرگزاری برنا حاکی است که شرکت پتروشیمی امیرکبیر و سازمان تامین اجتماعی شکایتی علیه سرپرست وقت شرکت پتروشیمی امیرکبیر تنظیم کردهاند.
این شکایت درخصوص نحوه قیمتگذاری پروپیلن در دوران سرپرستی این فرد در شرکت پتروشیمی امیرکبیر است.
شکایت شرکت پتروشیمی امیرکبیر و سازمان تأمین اجتماعی قرار است در تاریخ ۲۵ دی در شعبه تجدیدنظر استان تهران تحت رسیدگی قرار گیرد.
با این حال، شنیدهها حاکی از آن است که با ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع اصلاح قیمت پروپیلن، مشخص شده است که در اثر قیمتگذاری غیرعادلانه، بیش از ۳۱۶ میلیون دلار در طول ۱۸ سال به پتروشیمی امیرکبیر زیان وارد شده و منافع آن به یک شرکت دیگر رسیده است و این مسئله از جمله مواردی است که گفته میشود در دادگاه به صورت ویژه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
بنابراین گزارش، سهام پتروشیمی امیرکبیر متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است که از سود آن، حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت میشود.
پایان
منبع

