اقتصاد

۳۳۹ شهر دارای تنش آبی است

به گزارش مجله تیتر ۱۲، هاشم امینی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه صنعت آب در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با وجود تحریم‌های موجود و شرایط دشواری که در بازار وجود دارد ۱۲۵ تولید کننده داخلی آخرین دستاوردهای خود را در معرض عموم قرار دادند. 

وی ادامه داد: بیشترین بهره‌وری را چه در حوزه منابع آب سطحی و چه در منابع زیر زمینی در پیش گرفتیم و دو موضوعی که این سال‌ها کمتر به آن توجه شده استفاده از پساب برای به گردش درآوردن صنعت بوده که اکثر شرکت‌های تولید کننده تجهیزات خود را به این سمت و سو بردند. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در چهارمین سال خشکسالی هستیم و منابع آبی سطحی وزیر زمینی دچار مخاطره شدند مدیریت مصرف آب مسأله است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. 

امینی خاطر نشان کرد: وزارت نیرو از تمامی ظرفیت‌های خود برای رفع تنش استفاده می‌کند و تمامی شهرها مورد پایش و رصد قرار گرفته‌اند و تقریباً پروژه‌های اضطراری تابستان احصا شده و در تلاش هستیم پروژه‌ها را به اتمام برسانیم. 

به گفته این مقام مسؤول ۳۳۹ شهر دارای تنش آبی است که نسبت به سال گذشته تعداد شهرهای دارای تنش افزایش داشته است. شرایط ۲۶ استان زیرنرمال، ۴ استان نرمال و یک استان فرانرمال است. 

مدیر عامل شرکت آبفای کشور گفت: ۴ استان تهران، سیستان و بلوچستان و گلستان و مشهد همانند سال گذشته همچنان شرایط خوبی ندارند. شرایط تأمین آب در ۱۶ استان و ۲۸ شهر کشور به صورت خاص و اضطراری تأمین می‌شود. 

وی به تلاش های انجام شده برای کیفی سازی پساب اشاره کرد و گفت: کیفی سازی پساب سبب خواهد شد آب به دست آمده در اختیار صنعت و فضای سبز شهری قرار گیرد.

  ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری، تحت پوشش شبکه آب 

مدیرعامل آبفای کشور افزود: اقدام های انجام شده سبب شده تا اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری کشور تحت پوشش شبکه آب قرار گیرند. 

وی بیان‌داشت: جمعیت تحت پوشش آب روستایی نیز ۸۷ درصد است که تا پایان دولت سیزدهم به ۹۲ درصد خواهد رسید. 

ادامه دارد…


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا