بین الملل

عملیات هک سایبری؛ پایان محذوریت های سیاسی و اجتماعی حزب الله

عملیات هک سایبری رژیم صهیونیستی محذوریت‌های سیاسی و اجتماعی حزب الله برای ضربات دردناک‌تر به رژیم صهیونیستی را برداشته و مقاومت این فرصت را یافته که پاسخی دندان‌شکن به این رژیم را فارغ از برخی نگرانی‌های داخلی و خارجی وارد نماید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر سطح تنش با لبنان را به بالاترین سطح رسانده و با هدف قرار دادن غیرنظامیان در سطح شهر بیروت و دیگر شهرهای جنوب لبنان وضعیت جدیدی در نبرد با مقاومت ایجاد کرده است.

رژیم صهیونیستی با اقدام خرابکارانه در دستگاه‌های ارتباطی منجر به شهادت ۲۶ نفر و مجروحیت ۳۶۰۰ تن شده که وضعیت ۴۰۰ نفر از آنان وخیم گزارش شده است. با این همه حمله تروریستی رژیم صهیونیستی از جنبه سیاسی باعث شد تا بسیاری از محذوریت‌های اجتماعی حزب الله برای ضربات دردناک‌تر به رژیم صهیونیستی برداشته شود.  

در وهله اول حزب الله لبنان به عنوان گروهی برآمده از اندیشه سیاسی تشیع و مکتب ائمه‌اطهار کشتار و هدف قرار دادن غیرنظامیان ولو اینکه شهرک نشین های صهیونیست مهاجرت داده شده به فلسطین اشغالی باشند را در دستور کار قرار نداده بود.

علاوه بر این حزب الله لبنان از ابتدای نبرد طوفان الاقصی تاکنون برای عدم سوء استفاده رژیم صهیونیستی تبلیغاتی، از هدف قرار دادن اهداف غیرنظامی اجتناب نمود. حزب الله بجای تمرکز بر تلفات گیری از نظامیان و شهرک‌نشینان ترجیح داد که تجهیزات جاسوسی اسرائیل نزدیک مرز لبنان را نابود نماید تا مستمسکی برای مظلوم نمایی به صهیونیست‌ها نداده باشد.

البته این راهبرد حزب الله در هدف قرار دادن مستمر و هدفمند پادگان ها و تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی با هدف کاهش توان رزم ارتش رژیم منجر به نتیجه شده است. همین امر دلیل اصلی است که صهیونیست‌ها جرئت ورود به نبرد نظامی با مقاومت را ندارند و ترجیح می‌دهند بجای جنگ در روی زمین با اقدامات خرابکارانه به لبنان لطمه بزنند.

در وهله سوم، لبنان جامعه‌ای متکثر است که در آن شاهد تعدد ادیان، مذاهب و رقابت های حزبی هستیم. از این رو حزب الله ترجیح می‌داد که قواعد نبرد را به فضای اجتماعی نکشاند تا برخی رقبا از آن سوء استفاده سیاسی نکنند اما رژیم صهیونیستی با حمله اخیر نبرد را به خیابان‌ها کشاند و ضمن مشروعیت بخشی بیش از پیش فرصت سوءاستفاده را نیز بست.

در وهله چهارم، لبنان به دلیل دنباله‌روی سیاست‌های صندوق بین المللی پول و تحریم‌های آمریکا دچار مشکلات اقتصادی شده بود تا در دوگانه مقاومت و معیشت قرار گیرد. همین وضعیت اقتصادی شکننده زمینه اجتماعی برای جبهه مقاومت را در بخش‌هایی دشوار کرده بود اما حمله تروریستی رژیم صهیونیستی باردیگر امنیت را به اولویت کل لبنان تبدیل کرده و حزب الله بدون تنگناهای اجتماعی، می تواند ضربات دردناک تری به رژیم صهیونیستی وارد نماید.

 

پایان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا