بین الملل

تهدید اسرائیل علیه خبرنگار لبنانی: خانه ات را ویران می کنیم

رژیم صهیونیستی با ارسال پیامک به تلفن همراه آمال خلیل، خبرنگار لبنانی ضمن تهدید وی و خانواد‌ اش به قتل تاکید کرده است، در صورتی که به انتشار اخبار جبهه‌های جنوب لبنان ادامه دهد، خانه وی را هدف بمباران قرار خواهد داد.

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، «آمال خلیل»، روزنامه‌نگار برجسته و شناخته شده نشریه لبنانی «الاخبار» تصاویری در اختیار خبرنگار خبرگزاری تسنیم قرار داده که نشان می‌دهد پیامک‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی برای وی ارسال شده و در آن به دلیل پوشش خبری تحولات جبهه‌های نبرد رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان و رژیم صهیونیستی تهدید به قتل شده است.

 

.

 

اسرائیلی‌ها در این پیام خود از آمال خلیل خواسته‌اند تا به تهیه گزارشات خود از جنوب لبنان و دیگر مناطق تحت آتش پایان دهد، در غیر این‌صورت جانش را از دست خواهد داد. 

 

آمال خلیل در این زمینه به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: به گوشی‌ام پیامی از خط تلفنی با پیش شماره فلسطین اشغالی ارسال شد که حاوی دو پیام تهدیدآمیز بود: نخست از من خواسته بود تا جنوب لبنان و حتی لبنان را ترک کنم و می‌افزود به شما توصیه می‌کنیم، اینجا را ترک کنید در غیر این صورت سر از تنت جدا می‌کنیم؛ تهدید دوم اینکه گفتند می‌دانیم خانه‌ات کجاست و توصیه می‌کنیم که آنجا را ترک کنی. البته من تهدیدات دشمن را نادیده گرفتم؛ چراکه با این تهدیدات درصدد بازداشتن ما از ادای رسالت‌مان در برملا کردن جنایات این رژیم هستند. 

وی با اشاره به شهادت  «عصام عبدالله» تصویربردارش در حمله ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ صهیونیست‌ها به تجمع خبرنگاران در علماالشعب تاکید کرد که رژیم صهیونیستی یک ماه بعد نیز در اقدامی عامدانه «فرح عمر» و «ربیع معماری»، خبرنگار و تصویربردار شبکه تلوزیونی المیادین را به شهادت رساند تا مانع از افشای جنایات‌اش شود. 

لبنان , حزب الله لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , طوفان الاقصی ,

این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی، خبرنگاران را در جنوب لبنان هدف قرار می‌دهد. صهیونیست‌ها از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی شمار قابل توجهی از خبرنگاران را به قتل رسانده‌اند و برخی نیز را تهدید به قتل کرده‌اند. در این بین آمال خلیل، شاهد عینی زنده ای برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه سایر خبرنگاران است. روشن است که صهیونیست‌ها ضمن بی‌اعتنایی به موازین حقوقی بین‌المللی، توجهی به جلیقه خبرنگاران ندارد و از هفته اول تجاوز، بطور هدفمند خبرنگاران را چه در غزه و چه در جنوب لبنان ترور کرده است.

پایان 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا