بین الملل

روز ۳۵۹ طوفان الاقصی| شهادت ۳۱ فلسطینی در غزه

شنیده شدن صدای انفجار در حیفای اشغالی، ترور سه تن از اعضای جبهه مردمی فلسطین، تشدید حملات هوایی صهیونیست‌ها به البقاع لبنان، سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در آسمان صعده یمن از مهمترین رویداد روز ۳۵۹ طوفان‌الاقصی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شنیده شدن صدای انفجار در حیفای اشغالی،  ترور سه تن از اعضای جبهه مردمی فلسطین، تشدید حملات هوایی صهیونیست‌ها به البقاع لبنان، حمله جنگنده‌های صهیونیستی به مرز سوریه و لبنان، شهادت بیش از ۱۰ نفر در حمله هوایی اسرائیل به «الهرمل» لبنان، سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در آسمان صعده یمن، شنیده شدن صدای انفجار در حیفای اشغالی،بیانیه روابط عمومی حزب الله به گمانه زنی‌ها درباره انتخاب دبیرکل جدید از مهمترین رویداد روز ۳۵۹طوفان‌الاقصی است.

۳۱ فلسطینی در دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی ساعات‌های گذشته به شهادت رسیدند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز یکشنبه اعلام کرده بود تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۴۱ هزار و ۵۹۵ نفر و تعداد مجروحان هم به ۹۶ هزار و ۲۵۱ نفر رسیده است.

تحولات روز ۳۶۰ طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

*******************************************

شهادت ۳۱ فلسطینی دیگر در غزه

۳۱ فلسطینی در دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی ساعات‌های گذشته به شهادت رسیدند. در حمله رژیم اسرائیل به منزل مسکونی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه ۴ نفر از جمله دو کودک به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز یکشنبه اعلام کرد که تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۴۱ هزار و ۵۹۵ نفر و تعداد مجروحان هم به ۹۶ هزار و ۲۵۱ نفر رسیده است.

واکنش جنبش جهاد اسلامی به ترور سه تن از اعضای جبهه مردمی فلسطین

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی در بیروت و به شهادت رساندن سه تن از اعضای جبهه مردمی برای آزادی فلسطین آن را اقدامی خطرناک و در راستای تضعیف نیروهای مقاومت دانست.

در این بیانیه آمده است: این جنایت شنیع نیروهای اشغالگر، بیانگر تشدید خطرناک تجاوزات جاری است و موید اصرار دشمن بر هدف قرار دادن تمامی نیروهای مقاومت در هر کجا، بدون توجه به کنوانسیون‌های بشردوستانه یا حرمت جان غیرنظامیان است.

جهاد اسلامی تصریح کرد: هدف قرار دادن همرزمان ما در جبهه مردمی، بخشی از تلاش‌های مستمر دشمن برای تضعیف نیروهای مقاومت است، اما خون شهدا، انگیزه و سوپاب استقامت و پایداری ما برای مقابله با دشمن است.

صهیونیست‌ها حمله هوایی به البقاع لبنان را تشدید کردند

منابع خبری لبنان گزارش داد که حملات شبانه رژیم صهیونیستی به البقاع تشدید شد و بر اساس آمارهای اولیه شمار شهدای این حملات به ۱۲ نفر رسید. بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی با گسترش دامنه این حملات در البقاع شهر بعلبک و منطقه جدیده یابوس در مرز لبنان و سوریه را هدف قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که در این حملات دهها سکوی پرتاب موشک و نیز ساختمان‌های انبار سلاح وابسته به حزب الله را در البقاع هدف قرار داده است.

حمله جنگنده های صهیونیستی به گذرگاه «یابوس» در مرز سوریه و لبنان

منابع خبری از بمباران جنگنده های رژیم صهیونیستی به گذرگاه «جدیده یابوس» در مرز بین سوریه و لبنان خبر دادند.

ترور سه تن از اعضای جبهه آزادی بخش فلسطین در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت

جببه آزادی بخش فلسطین از ترور سه تن از اعضای آن در حمله رژیم صهیونیستی به یک آپارتمان مسکونی در منطقه الکولا در مرکز بیروت خبر داد. این جبهه اسامی سه تن از اعضای خود را که در حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به بیروت به شهادت رسیدند به شرح زیر اعلام کرد:

فرمانده شهید محمد عبد العادل عضو دفتر سیاسی این جبهه و مسئول اداره امنیت نظامی؛ فرمانده شهید عماد عوده عضو بخش نظامی این جبهه وفرمانده نظامی آن در لبنان؛ شهید عبد الرحمن عبد العال

شهادت بیش از ۱۰ نفر در حمله هوایی اسرائیل به «الهرمل» لبنان

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهر الهرمل و اطراف آن واقع در شرق لبنان بیش از ۱۰ نفر شهید و بیش از ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. در حمله روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به استان بعلبک الهرمل در شرق لبنان ۳۳ نفر شهید و ۹۷ نفر دیگر زخمی شدند.

تصاویر شهادت «علی عبد المنعم کرکی» از فرماندهان حزب‌الله

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای از شهادت حاج علی عبدالمنعم کرکی معروف به «حاج ابوالفضل» از فرماندهان جهادی این حزب در راه قدس خبر داد.

نیروی پیاده نظام اسرائیل هدف حمله حزب الله قرار گرفت

حزب لبنان اعلام کرد: نیروی پیاده نظامی اسرائیل در مرکز نظامی ‏«الصدح» را هدف حمله توپخانه‌ای خود قرار داده است.

سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در آسمان صعده یمن

گزارش‌های رسانه‌ای و غیررسمی از سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی از نوع  “إم کیو۹ (MQ9)” در آسمان استان صعده واقع در شمال یمن حکایت دارد

شنیده شدن صدای انفجار در حیفای اشغالی

رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در حیفا و نیز به صدا در آمدن آژیر خطر در الجلیل علیا خبر دادند.

شهرک «الغازیه» سه بار هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت

شهرک الغازیه در جنوب لبنان هدف سه بار حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

فعال شدن صدای هشدار در منطقه «راموت نفتالی» در الجلیل علیا

منابع لبنانی بامداد امروز دوشنبه از به صدا در آمدن آژیر خطر در منطقه راموت نفتالی در الجلیل علیا واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در مرز لبنان و سوریه

منابع لبنانی گزارش دادند که جنگند‌های رژیم صهیونیستی به مرز لبنان و سوریه در منطقه «حوش السید» واقع در شرق لبنان حمله کردند.

مناطقی در شهر «صور» لبنان هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت

منابع لبنانی گزارش دادند که دو شهرک المنصوری و القلیله در شهر صور لبنان هدف تجاوز جدید صهیونیست‌ها قرار گرفتند. وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در حملات هوایی روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به شهر صور و مناطق آن در جنوب لبنان ۱۶ نفر شهید و ۱۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به «البقاع» لبنان

جنگنده‌های صهیونیستی اطراف دو شهر بعلبک و الهرمل در البقاع واقع در شرق لبنان را هدف حمله هوایی خود قرار دادند. شهرک‌های شمسطار و النبی عثمان نیز در البقاع هدف حمله هوایی این رژیم قرار گرفتند.  

شهرک النبی شیت در البقاع نیز هدف حمله هوایی پیاپی رژیم صهیونیستی قرار گرفت. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که اهداف وابسته به حزب‌الله را در منطقه البقاع لبنان هدف قرار داده است.  

بیانیه روابط عمومی حزب الله به گمانه زنی‌ها درباره انتخاب دبیر کل جدید

روابط عمومی حزب الله با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اخبار مربوط به اقدامات تشکیلاتی این حزب پس از شهادت دبیرکل، تا زمانی که بیانیه رسمی صادر نشود، قابل استناد نیست.

در متن این بیانیه آمده است: با توجه به اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر رویه‌های تشکیلاتی در رهبری حزب‌الله پس از شهادت دبیرکل حزب الله رضوان الله تعالى علیه، مایلیم که توضیح دهیم اخبار مربوط به این موضوع فاقد هرگونه اعتبار است و تا زمانی که بیانیه رسمی از سوی رهبری حزب الله در این باره صادر نشود نمی توان به آن استناد کرد .

برخی از رسانه‌های عربی از جمله شبکه العربیه و سایت لبنان ۲۴ مدعی شده بودند که شورای سیاسی حزب الله «سیدهاشم صفی الدین» را به عنوان دبیرکل جدید انتخاب کرده است.

جنبش جهاد اسلامی: ایستادگی ملت یمن در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین ستودنی است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین: تجاوز رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده و ملت یمن، جنایت جنگی جدیدی است که به سلسله جنایات دشمن اضافه می شود.

ایستادگی ملت یمن در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین را ارج می نهیم و کاملا اطمینان داریم که این خونهای پاک سبب افزایش اصرار ملت یمن بر  ادامه ضربات دردناک به دشمن تا تحمیل شکست به آن خواهد شد.

پایان

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا