گوناگون

حرکت تازه برند اکمن؛ سرمایه‌گذاری روی برندی برتر چون نایکی، کاهش چیپوتل

برند اکمن، با مدیریت ویلیام اکمن، سرمایه‌گذاری خود در نایکی را ۱۵ درصد افزایش و سهم خود در زنجیره غذایی چیپوتل را ۱۴ درصد کاهش داد. این اقدامات در چارچوب تغییرات استراتژیک این برند در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ صورت گرفته است.

نیویورک، ۱۴ فوریه (رویترز) – «ویلیام اکمن»، سرمایه‌گذار میلیاردر، در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ سرمایه‌گذاری خود در شرکت پوشاک ورزشی نایکی (NKE.N) را ۱۵ درصد افزایش داد و سهام خود در زنجیره غذایی فست‌کژوال چیپوتل مکزیکن گریل (CMG.N) را ۱۴ درصد کاهش داد. این اطلاعات بر اساس گزارشی رسمی است که روز جمعه منتشر شد.

شرکت اکمن، Pershing Square Capital Management، اکنون ۱۸.۸ میلیون سهم از نایکی و ۲۴.۷ میلیون سهم از چیپوتل در اختیار دارد. چیپوتل یکی از شرکت‌هایی است که این شرکت سرمایه‌گذاری از سال ۲۰۱۶ در آن سهام داشته است.

blank

این اطلاعات از گزارش‌های ۱۳F به‌دست آمده‌اند؛ گزارشی که نشان می‌دهد مدیران صندوق‌های مالی در پایان هر سه‌ماهه چه دارایی‌ها و سهامی دارند.

علاوه بر این، این شرکت سرمایه‌گذاری سهم خود را در هتل‌داری هیلتون ورلد‌واید هولدینگز (HLT.N) نیز ۲۶ درصد کاهش داد و میزان سهام خود را به ۵.۴ میلیون سهم رساند.

بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری این شرکت در سه‌ماهه مربوط به گروه سرمایه‌گذاری بروکفیلد (BN.TO) بوده است که شامل تقریباً ۳۵ میلیون سهم می‌شود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا