بین الملل

علمای شیعه: مسئله فلسطین یک مسئله دینی و انسانی است

به گفته دولت منطقه خبرگزاری تسنیم شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس، از همه کشورها در همه کشورهای اسلامی خواست تا در دفاع از این کشور متحد شوند. نسبت به حقوق ملت فلسطین حساس باشید و برای احقاق آن تلاش کنید.

این شورا همچنین از سازمان ملل متحد خواست تا در اجرای قطعنامه های خود برای احقاق حقوق ملت فلسطین و جلوگیری از گسترش بیشتر نسل کشی جدی و مسئول باشد.

در ادامه این بیانیه از رهبران کشورهای اسلامی خواسته شده است پرهیز از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سازمان های حقوق بشری همچنین خواستار این شدند که در برابر جنایات جاری علیه بشریت و نسل کشی در غزه سکوت نکنند.

شورای علمای شیعیان افغانستان از کشورهای مسلمان به ویژه مردم این کشور خواست باید به هر نحو ممکن برای حفظ حقوق ملت مسلمان و برادرانشان فریاد بزنند تا بتوانند به وظیفه دینی و مسئولیت انسانی خود عمل کنند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

النبی (ع) از رسول خدا یا مسلم فیلم یجبه فلیس بمسلیم شنیدم.

هر کس فریاد کمک خواستن از مسلمانان را بشنود و او را اجابت نکند و نپذیرد، مسلمان نیست.

اگرچه مسلمانان در سال‌های اخیر آخرین روز ماه مبارک رمضان را با اجتماعات، راهپیمایی‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها و صدور بیانیه‌ها جشن می‌گیرند. اما امسال موضوع جنبش طوفان الاقصی و کشتار مردم غزه اهمیت این روز را برجسته می کند و مسلمانان را به اتحاد و همبستگی و مخالفت با تجاوز و اشغالگری فرا می خواند.

مسئله فلسطین و قدس شریف درد مزمن و قدیمی در پیکر جهان اسلام است که اگر به موقع درمان می شد شاید امروز این روزگار خونین و تلخ را نداشتیم. برای ما مسئله قدس و فلسطین هم یک مسئله دینی و هم انسانی است. قدس شریف که قبله اول مسلمانان است همچنان در اشغال رژیم غاصب اسرائیل است و هر روز تلاش بیشتری برای یهودی سازی آن می شود.

بیش از ۷۰ سال است که مردم مسلمان فلسطین یا در اردوگاه ها و یا در زندان ها و یا در قسمت های تقسیم شده سرزمین آبا و اجدادی خود در محاصره هستند، زمین های آنها هر روز بیشتر اشغال می شود، خانه هایشان با بولدوزر تخریب می شود. هیچ کس در این سرزمین در امان نیست. نه زن، نه مرد، نه پیرمرد، نه نوزاد.

در نتیجه محاصره وحشیانه، فلسطینی ها از تمام مواد حیاتی مانند غذا، دارو، آب و برق محروم هستند. بر خلاف تمام قطعنامه های سازمان ملل، شهرک سازی ادامه دارد. الحاق بیشتر سرزمین ها با حمایت قدرت های بزرگ ادامه دارد. هیچ زمینه ای برای بازگشت میلیون ها پناهنده از خاورمیانه فراهم نشده است، فلسطینی ها از استقلال و حق تعیین سرنوشت محروم شده اند.

با نادیده گرفتن این حوادث تلخ، مایه تاسف است که امروز رژیم غاصب اسرائیل با وجود اعتراضات بین المللی در غزه دست به نسل کشی می زند.

در چنین شرایطی، سکوت در برابر ظلم و ستم یک ملت مسلمان در اسارت، از هر نظر مذهبی و معیارهای انسانی غیرقابل قبول است و از این رو شورای علمای شیعه افغانستان نسل کشی غزه را به شدت محکوم می کند.

  • او قبل از هر چیز از همه ملت های مسلمان و وجدان های آزاده جهان می خواهد که حساس باشند و برای حفظ حقوق مشروع مردم مظلوم فلسطین تلاش کنند.
  • دوم، ما از سازمان ملل می‌خواهیم که به طور جدی و مسئولانه نسبت به بررسی اعلامیه‌ها و قطعنامه‌های خود در خصوص اجرای فریب مردم مظلوم فلسطین و گسترش بیشتر نسل‌کشی اقدام کند.
  • ثالثاً از سران کشورهای اسلامی می خواهیم از عادی سازی روابط با رژیم غاصب اسرائیل پرهیز کرده و از معامله ننگین قرن جلوگیری کنند.
  • چهارم، ما از سازمان های حقوق بشری می خواهیم که در برابر جنایات اسرائیل علیه بشریت و نسل کشی آرام و سکوت نکنند.
  • پنجم، ما از همه ملت‌های مسلمان جهان به‌ویژه ملت نجیب و بصیر افغانستان می‌خواهیم برای حفظ حقوق ملت مسلمان و برادرشان فریاد خود را به هر نحو ممکن بلند کنند تا بتوانند به وظیفه دینی خود عمل کنند. مسئولیت انسانی آنها

سالامی

شورای علمای شیعه افغانستان

پایان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا