بین الملل

بحرین مدعی حمله پهپادی ایران شد

وزارت امور خارجه بحرین با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد بامداد امروز این کشور هدف حمله پهپادی ایران قرار گرفته و این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش تیتر ۱۲ به نقل از همشهری آنلاین؛، وزارت امور خارجه بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد هدف قرار گرفتن این کشور با تعدادی پهپاد ایرانی در بامداد امروز را با «شدیدترین عبارات» محکوم می‌کند.

دولت بحرین در ادامه این بیانیه مدعی شد تداوم آنچه «تجاوزات ایران» خوانده، مسئولیت تضعیف صلح و ثبات منطقه را متوجه تهران می‌کند.

پیش از این، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا پس از نقض آتش‌بس در جنوب لبنان و به بهانه تردد یک کشتی از مسیر غیرمجاز در تنگه هرمز، به سواحل ایران حمله هوایی کرده است.

سپاه در این بیانیه تأکید کرد نیروی دریایی این نیرو در پاسخ به این اقدام، «نقاط استقرار ارتش تروریستی آمریکا در منطقه» را هدف قرار داده است.

در این بیانیه همچنین با اشاره به بند پنجم تفاهم‌نامه اسلام‌آباد آمده است که مسئولیت ترتیبات عبور و مرور در تنگه هرمز بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و در صورت تکرار هرگونه تجاوز، پاسخ ایران گسترده‌تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا