گوناگون

شکایت استرالیا از مایکروسافت به دلیل گمراه کردن ۲.۷ میلیون مشتری

کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا (ACCC) علیه شرکت‌های مایکروسافت استرالیا و مایکروسافت کورپ (شرکت مادر آمریکایی) در دادگاه فدرال طرح دعوی کرده است. اتهام اصلی این است که مایکروسافت حدود ۲.۷ میلیون مشتری استرالیایی را گمراه کرده است.

  • اتهام اصلی:  به گزارش توسعه برند به نقل از رویتز، ACCC ادعا می‌کند که از اکتبر ۲۰۲۴، مایکروسافت با ادغام دستیار هوش مصنوعی “Copilot” در طرح‌های اشتراک Microsoft 365 Personal و Family، مشتریان را به پرداخت قیمت‌های بالاتر سوق داده است.
  • افزایش قیمت‌ها: این ادغام منجر به افزایش قیمت سالانه طرح شخصی (Personal) تا ۴۵٪ و طرح خانوادگی (Family) تا ۲۹٪ شده است.
  • روش گمراهی: طبق اظهارات ACCC، مایکروسافت این تصور را ایجاد کرده که مشتریان برای ادامه استفاده از خدمات آفیس ۳۶۵، تنها دو گزینه دارند: یا به طرح گران‌تر Copilot‌دار مهاجرت کنند و یا اشتراک خود را به طور کامل لغو نمایند.
  • عدم افشاگری گزینه ارزان‌تر: رگولاتور استرالیا تأکید دارد که مایکروسافت عمداً وجود یک طرح ارزان‌تر به نام “Classic” (بدون Copilot و با قیمت قدیمی) را در ارتباطات خود حذف کرده و آن را پنهان نگه داشته است. مشتریان تنها زمانی متوجه این گزینه ارزان‌تر می‌شدند که فرآیند لغو اشتراک خود را آغاز می‌کردند.
  • اقدامات درخواستی: ACCC به دنبال اعمال جریمه‌های سنگین (که می‌تواند تا ۵۰ میلیون دلار استرالیا یا بیشتر برای هر تخلف باشد)، جبران خسارت برای مصرف‌کنندگان متضرر، و صدور احکام قضایی علیه مایکروسافت است.

“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””

سخنگوی مایکروسافت در پاسخ اعلام کرده است که شرکت در حال بررسی دقیق ادعاهای ACCC است.



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا