گوناگون
شکایت استرالیا از مایکروسافت به دلیل گمراه کردن ۲.۷ میلیون مشتری

کمیسیون رقابت و مصرفکننده استرالیا (ACCC) علیه شرکتهای مایکروسافت استرالیا و مایکروسافت کورپ (شرکت مادر آمریکایی) در دادگاه فدرال طرح دعوی کرده است. اتهام اصلی این است که مایکروسافت حدود ۲.۷ میلیون مشتری استرالیایی را گمراه کرده است.
- اتهام اصلی: به گزارش توسعه برند به نقل از رویتز، ACCC ادعا میکند که از اکتبر ۲۰۲۴، مایکروسافت با ادغام دستیار هوش مصنوعی “Copilot” در طرحهای اشتراک Microsoft 365 Personal و Family، مشتریان را به پرداخت قیمتهای بالاتر سوق داده است.
- افزایش قیمتها: این ادغام منجر به افزایش قیمت سالانه طرح شخصی (Personal) تا ۴۵٪ و طرح خانوادگی (Family) تا ۲۹٪ شده است.
- روش گمراهی: طبق اظهارات ACCC، مایکروسافت این تصور را ایجاد کرده که مشتریان برای ادامه استفاده از خدمات آفیس ۳۶۵، تنها دو گزینه دارند: یا به طرح گرانتر Copilotدار مهاجرت کنند و یا اشتراک خود را به طور کامل لغو نمایند.
- عدم افشاگری گزینه ارزانتر: رگولاتور استرالیا تأکید دارد که مایکروسافت عمداً وجود یک طرح ارزانتر به نام “Classic” (بدون Copilot و با قیمت قدیمی) را در ارتباطات خود حذف کرده و آن را پنهان نگه داشته است. مشتریان تنها زمانی متوجه این گزینه ارزانتر میشدند که فرآیند لغو اشتراک خود را آغاز میکردند.
- اقدامات درخواستی: ACCC به دنبال اعمال جریمههای سنگین (که میتواند تا ۵۰ میلیون دلار استرالیا یا بیشتر برای هر تخلف باشد)، جبران خسارت برای مصرفکنندگان متضرر، و صدور احکام قضایی علیه مایکروسافت است.
“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””
سخنگوی مایکروسافت در پاسخ اعلام کرده است که شرکت در حال بررسی دقیق ادعاهای ACCC است.

